Netinternet kesintileri hakkında

Ni-Osman

Yeni Üye
Kayıt
30 Tem 2018
Mesajlar
1
Beğeniler
2
Puanları
5
#11
Konuyu internette görünce yazmak istedim kayıt olarak. Öncelikle ne kadar can sıkıcı bir sorun olduğunu anlatamam sizlere. Çözüme kavuşturulmasının bu kadar uzun sürmesindeki tek sorunlu Türk Telekom’dur. Yılda milyon TL ödeme yapan bir işletme olsanız da ayda 59 TL ödeme yapan bir ADLS abonesi olsanız da Teknik Destek konusunda Türk Telekom berbat. Bu konuda zaten birşey demem gerekmez herkes bunu bilir.

Ancak şu bir gerçek ki Türkiye’de en çok kullanılan operatör, en iyi alt yapıya sahip operatör de Türk Telekom, Bugün ülkenin büyük bir kısmı evinde Türk Telekom ADSL veya Türk Telekom’dan al/sat yolu işle komisyon alarak iş yapan firmalardan ADSL almaktadır. Hal böyle olunca biz bu operatörü kullanmaktan vazgeçemeyiz. SuperOnline ve benzeri operatörlerden hizmet alıyor olsaydık bu problem anlarında sadece bize SuperOnline aboneleri üzerinden erişilebilmesinin de çok önemi kalmıyor.

Şirketimiz Türk Telekom’un MPLS ağına direk bağlıdır. Normalde bizim fiziksel olarak bu operatöre 2 santral için 2 farklı RING hat üzerinden 4 noktada fiziksel olarak bağlıyız. Yaşanan problemler BGP ve ICMP protokolü üzerinde yazılımsal olup, çözüme ilişkin her şey ortada olsa da, kalıcı çözümün sağlanması operatör tarafından biraz (kabul edilebilecek bir süre değil) geç çözümlenmiştir.

Kalıcı olarak sorun çözülmüş olup, eski lezzetinde herkes hizmet almaya devam etmektedir. Konu ile ilgili bir blog yazısı yayınladık.

Çözümlenen BGP ve ICMP Sorunu Hakkında Bilgilendirme

Şeffaflık bizim için en önemli değerlerdendir. Her ne olursa olsun, gizlemeden, saklamadan, noktası virgülüne kadar müşterilerimize aktarmaktan çekinmeyiz. Şirketimizin tamamı %100 Türk sermayesi olup, herhangi bir yatırım şirketi, melek yatırımcı veya benzeri ortaklık yapısına da asla sahip değiliz. Bu nedenle kolay karar alıp hızlı uygulayabilmekteyiz. Maddi değerlerden çok manevi değerlere önem verdiğimiz için müşteri profilimizin büyük kısmını ticari etik kuralları nedeni ile Hosting şirketleri oluşturmaktadır.

Kesintiler çok kısa ve günde 3 defa tekrar eden şekilde bir rutin içerisinde son 5-6 günlük süreçte devam ettiğinden bunu fark edende oldu, etmeyende. Ben R10 ve benzeri platformlara alt yapısını bizde barındıran işletmeler, bizim yüzümüzden (aslında bizim hiçbir alakamız yok) yaşanan kısa kesintiler nedeni ile müşterileri tarafından eleştirilmesine gönlüm razı gelmediği için yazdım.

Sonuç olarak, enerji, iklimlendirme, network yapısı tamamen birebir yedekli, kapasiteleri %50 bile olmayan kaynaklara sahip bir veri merkezi olduğumuz için hiçbir şey gizlemeden şeffaf bir şekilde hizmet sağladığımız için gönlümüz/vicdanımız rahat. Özellikle bu sıcak yaz aylarında veri merkezlerine ziyarette bulunup sıcaklıklarını bizzat kendiniz test ediniz pek çoğu sınıfta kalmıştır. Tüm bunları bilen ve gören müşterilere sahip olduğumuz için ise çok şanslıyız.

Teşekkürler.
 

LosTTeeN

Kahraman Moderatör
Yönetici
Kayıt
8 Mar 2018
Mesajlar
149
Beğeniler
91
Puanları
30
#12
Konuyu internette görünce yazmak istedim kayıt olarak. Öncelikle ne kadar can sıkıcı bir sorun olduğunu anlatamam sizlere. Çözüme kavuşturulmasının bu kadar uzun sürmesindeki tek sorunlu Türk Telekom’dur. Yılda milyon TL ödeme yapan bir işletme olsanız da ayda 59 TL ödeme yapan bir ADLS abonesi olsanız da Teknik Destek konusunda Türk Telekom berbat. Bu konuda zaten birşey demem gerekmez herkes bunu bilir.

Ancak şu bir gerçek ki Türkiye’de en çok kullanılan operatör, en iyi alt yapıya sahip operatör de Türk Telekom, Bugün ülkenin büyük bir kısmı evinde Türk Telekom ADSL veya Türk Telekom’dan al/sat yolu işle komisyon alarak iş yapan firmalardan ADSL almaktadır. Hal böyle olunca biz bu operatörü kullanmaktan vazgeçemeyiz. SuperOnline ve benzeri operatörlerden hizmet alıyor olsaydık bu problem anlarında sadece bize SuperOnline aboneleri üzerinden erişilebilmesinin de çok önemi kalmıyor.

Şirketimiz Türk Telekom’un MPLS ağına direk bağlıdır. Normalde bizim fiziksel olarak bu operatöre 2 santral için 2 farklı RING hat üzerinden 4 noktada fiziksel olarak bağlıyız. Yaşanan problemler BGP ve ICMP protokolü üzerinde yazılımsal olup, çözüme ilişkin her şey ortada olsa da, kalıcı çözümün sağlanması operatör tarafından biraz (kabul edilebilecek bir süre değil) geç çözümlenmiştir.

Kalıcı olarak sorun çözülmüş olup, eski lezzetinde herkes hizmet almaya devam etmektedir. Konu ile ilgili bir blog yazısı yayınladık.

Çözümlenen BGP ve ICMP Sorunu Hakkında Bilgilendirme

Şeffaflık bizim için en önemli değerlerdendir. Her ne olursa olsun, gizlemeden, saklamadan, noktası virgülüne kadar müşterilerimize aktarmaktan çekinmeyiz. Şirketimizin tamamı %100 Türk sermayesi olup, herhangi bir yatırım şirketi, melek yatırımcı veya benzeri ortaklık yapısına da asla sahip değiliz. Bu nedenle kolay karar alıp hızlı uygulayabilmekteyiz. Maddi değerlerden çok manevi değerlere önem verdiğimiz için müşteri profilimizin büyük kısmını ticari etik kuralları nedeni ile Hosting şirketleri oluşturmaktadır.

Kesintiler çok kısa ve günde 3 defa tekrar eden şekilde bir rutin içerisinde son 5-6 günlük süreçte devam ettiğinden bunu fark edende oldu, etmeyende. Ben R10 ve benzeri platformlara alt yapısını bizde barındıran işletmeler, bizim yüzümüzden (aslında bizim hiçbir alakamız yok) yaşanan kısa kesintiler nedeni ile müşterileri tarafından eleştirilmesine gönlüm razı gelmediği için yazdım.

Sonuç olarak, enerji, iklimlendirme, network yapısı tamamen birebir yedekli, kapasiteleri %50 bile olmayan kaynaklara sahip bir veri merkezi olduğumuz için hiçbir şey gizlemeden şeffaf bir şekilde hizmet sağladığımız için gönlümüz/vicdanımız rahat. Özellikle bu sıcak yaz aylarında veri merkezlerine ziyarette bulunup sıcaklıklarını bizzat kendiniz test ediniz pek çoğu sınıfta kalmıştır. Tüm bunları bilen ve gören müşterilere sahip olduğumuz için ise çok şanslıyız.

Teşekkürler.
Konuyu en başından beri takip eden bir Datacenter sahibi olduğunuz için müşterileriniz ve onların alt müşterileri çok şanslı.

Facebook - Twitter - Forum sayfalarında konuyu takip ederek sürekli müşterileri bilgilendirdiğiniz içinde ayrıca teşekkür ederiz.

Herkes Netinternetin elinde olmayan sebeplerden dolayı en az kesinti yaşatan veri merkezi olduğunu çok iyi biliyor.

Buraya kayıt olarak bu açıklamayı diğer forumlarda olduğu gibi yaptığınız için tekrar teşekkür ederiz.
 

Slaweally

Kaldırım Mühendisi
Yönetici
Kayıt
3 Ara 2016
Mesajlar
546
Beğeniler
306
Puanları
75
Yaş
51
Site
www.whfrm.net
#13
@Ni-Osman Öncelikle Netinternet'in yetkilisini bu forumda görmek çok güzel
Konuya gelirsek açıklamanız için teşekkürler @LosTTeeN de bahsettiği gibi Forumlarda ve destek talebi ile bilgi vermeniz gerçekten güzel zaten bu kesintiler Radore'nin yaşattığının onda biri dahi olamaz.
Ve sonrasındaki açıklamalar da sizin kalitenizi gösterdi zaten, Hosting Forumu adına Başarılarınızın devamını dilerim.
 

Forum istatistikleri

Konular
281
Mesajlar
1,173
Kullanıcılar
184
Son üye
zbucky

Üye bul

Reklam Alanı